דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המצב הלא נעים שמציג כונס נכסים 

מאת    [ 20/01/2013 ]

מילים במאמר: 459   [ נצפה 1756 פעמים ]

המינוי שמקבל איש מקצוע לטיפול בחוב

לבתי המשפט ולמערכת האכיפה בישראל יש דרכים שונות לנסות ולגרום לחייב להחזיר את חובותיו לנושים שונים. בית המשפט יכול לפסוק לחובתו של החייב ובכך להציג אותו כפושט רגל וככזה שנכסיו צריכים להיות מטופלים ע"י איש מקצוע. כונס נכסים הוא איש מקצוע (עו"ד או רו"ח) שיצטרך לטפל בנכסיו של החייב בצורה כזו שיוכל בעזרתם להגיע למצב שבו הוא צובר כספים שאותם יעביר לבעלי החוב השונים.

 

לרוב אפשר לראות כיצד כונס נכסים מונה ע"י בית המשפט ומיד מנסה לאתר את כל נכסיו של מי שיצא פסק דין רלוונטי לגביו. פעולה משפטית זו שמבצע הכונס באה לידי ביטוי בתפיסה של נכסים שונים ובקבלת שליטה עליהם. אפשר לראות כיצד לאורך השנים פעילות של איש מקצוע זה באה לידי ביטוי במימוש נכסים שונים ברוב המקרים. זאת כדי שניתן יהיה להעביר כמה שיותר מהר לפחות חלק מהחובות לנושים השונים.

 

לעתים מדובר רק על החזקת הנכס וניהולו

עבודתו של כונס נכסים יכולה להיות מאוד מורכבת. מאחר ולא תמיד מדובר בחייב שיש לו מעט נכסים הרי שניתן לראות כיצד איתור הנכסים והשליטה בהם הופכים להיות משימה מעט שונה. במקרים מסוימים יחליט כונס נכסים מסוים שלא לממש נכס מסוים אלא דווקא לנהל אותו. יש לכך סיבה מסוימת שמדגישה את אופי עבודתו של הכונס וממחישה כיצד כל מקרה של חייב הוא לגופו והוא יכול להיות שונה ממקרים אחרים.

 

במקרים שבהם כונס נכסים לא יעמיד דירה למכירה פומבית כדי לממש נכס ולהעביר מזומנים לנושים הוא ינהל את הנכס כאמור, כדי למנוע מהחייב לבצע מהלכים מסוכנים. כך למשל יכול הכונס לנהל את הנכס מאחר ונראה כי החייב מתכוון לגרום בו נזק, להעלימו או אף להשמידו. כמובן שאפשר להבין שלא תמיד מדובר בדירה אלא בנכסים אחרים שבהם יכול החייב לפגוע בקלות. גם אם הנכס הוא תוצר המעשה שבגינו נתבע האדם יכול הכונס להחליט על ניהולו ולא על מימושו.

 

האם אפשר למצוא דרך לשנות את רוע הגזירה

אין ספק שהגעה למצב שבו כונס נכסים הוא זה שמטפל בנכסיו של אדם מסוים היא כזו שתהיה לא נעימה לכל אדם מן הישוב. לכן חשוב מאוד להכיר את עבודתו של הכונס ולדעת אלה השלכות יש לכל פעולה שהוא מבצע. את זאת אפשר לדעת אם נעזרים בגוף מקצועי כמו חברת י.ש.ש שמציגה ניסיון עצום בעבודה מול גורמים ורשויות שונות כמו הוצאה לפועל, כונס נכסים וכיו'. כך דרכו של החייב בטוחה יותר ואין הוא נפגע ממהלכי הכונס.

 

אם ניקח את המצב שבו יכול החייב למכור נכס בעצמו ולהרוויח יותר מאשר כונס נכסים ירוויח במכירה הפומבית שיערוך, הרי שמדובר במהלך חכם שיסייע רבות להתאוששות הפיננסית של החייב. דוגמא זו ממחישה עד כמה חברה מקצועית שניסיונה ביצירת פריסת חובות מקלה, בנקיטת מהלכים לעיכוב הוצל"פ, בהתערבות במקרים של חוב פיגורים, וביצירת קשרים עם האנשים המתאימים במקומות הנכונים, היא זו שיכולה לחלץ מצרה כל חייב. 

י.ש.ש עזרה לחייבי בנקים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב